olvsó

Kedves Látogató!

Engedje meg, hogy idézzem Debussy megragadó sorait.
"Mintha egy szép pillangót látnék üveg alatt! Szárnyai még csillognak, de már nem libegnek, gazdag színpompája elfakult. Úgy látom, Önök, magyarok ezt a zenét nem tudják a maga értéke szerint méltányolni. Önöknek, ez már az életük egy része! Annyira ismerős, hogy nem tulajdonítják neki azt a mélységes művészeti jelentőséget, ami teljes mértékben megilleti."!

2011. november 14., hétfő

A Balázs Dinasztia példaértékű sorozata/ Balázs János Zongoraművész munkássága/


Volt egy tévedésem a Cziffra György megemlékezésével kapcsolatban, összekevertem apát és fiát. Balázs Úr jelezte tévedésemet, nagyon gálánsan, mondhatom ,és most egy sorozat indul a Balázs dinasztia munkásságáról. Csak annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy ez volt életem legszebb tévedése!






Én az egyik leghíresebb muzsikus családból származom.

Édesapám Jáger Balázs János Líra díjas cselló művész volt ,nagybátyám aki szintén zenész

cimbalmos volt, Timi Balázs Elemér, őt a Holland királynő is kitüntetett,de ezen kívül még


számtalan muzsikus van a családban,de még a nejem családjában is rengeteg a zenész.

Tanulmányaim befejezése után a világ számos országában léptem fel. Életem folyamán olyan

szerencsében volt részem hogy több világhírű művész mellett személyesen Cziffra Györggyel is

megismerkedhettem. Nagyon sokat tanultam e világhírességektől zeneileg és emberileg is. A

zene én és a családom számára mindennél fontosabb, szinte a lét elemünk. Ebbe a zenei közegbe

született bele János és Norbert fiam.Én már 3-4 évesen felfigyeltem a zenei tehetségükre. Zenei

tanulmányaikat mind általában minden zenész családban az édesapjuknál vagyis nálam kezdték

el.Remélem majd az ő fiaik viszik tovább a Jáger dinasztia hírnevét.Majd Becht Erika zongora

tanárnő -höz vittem el őket, emellett sok híres magán tanárnál tanítottam fiaimat. A fiaimnak már

egészen kis korukban beszéltem Cziffra Györgyről, és rengeteget hallgatták lemezeit. A Balázs

család Cziffra Györgyöt példaképének tekinti. Mivel nagyon bántott hogy szinte senki nem

emlékezik meg Cziffra György születéséről,/talán néha a Duna tv adott le November 5.én egy

rövid zenei anyagot csak a mesterről/. Így 2005. November 5.-én megtartottam a

Zeneakadémián az első Hommage á Cziffra emlék koncertet, melyet együtt a két fiammal

tartottam. Azóta is tartok Cziffra György emlékére és tiszteletére koncerteket, és musicalt írtam

a mester Cziffra György életéről.

Csodazongorista a címe musicalemnek, elsősorban az a célom hogy olyan híressé tegyem a mester

nevét szülő hazájában is mint ahogy őt ismerik az egész világon .A musical története a

fiatalságnak is lehet egy követendő példa arra hogy aki szegény sorsban él,az is eljuthat a világhír

magasságáig. Én már hosszú évek óta támogatom a fiatal tehetséges

művészjelölteket, előadásaimon-
koncertjeimen szerepeltetem társulati tagjaimat-növendékeimet ,valamint a Csodazongorista musicalemben is nagyon sok tehetséges fiatalnak adok lehetőséget, mert a mottóm :


"Az egyéniség a legfontosabb."


















Balázs Norbert: Bartók Béla: Allegro Barbaro



Balázs János zongoraművész "Hommage á Oscar Peterson" koncertje a Budapesti Fészek Művész Klubban 2011. 01. 21. Fellépő művészek: Balázs Norbert , Bernáth Ferenc, Galát Norbert, Blum Viktória, Samarjai Zsolt, Kristóf Mihály.





Balázs János zongoraművész "Hommage á Oscar Peterson" koncertje a Budapesti Fészek Művész Klubban 2011. 01. 21. Fellépő művészek: Balázs Norbert , Bernáth Ferenc, Galát Norbert, Blum Viktória, Samarjai Zsolt, Kristóf Mihály.
Balázs János piano
Bernáth Ferenc guitar
It don't mean a thing



Beethoventől a jazzig!
Balázs János,Ifj.Balázs János,Balázs Norbert zongorahangversenye a Duna Palotában!





2007. november
Cziffra György emlékkoncert

"In Memory of George Cziffra" Concert


Nincsenek megjegyzések: